Csíkszeredai vagyok, otthon piláteszoktató voltam. Lassan két éve élek Cipruson a párommal. Otthonunkat jobb pénzkereseti lehetőség reményében hagytuk el, mindketten úgy éreztük, hogy nincs motivációnk, a közös élet, a családalapítás már-már reménytelennek tűnt az otthoni fizetésekből, ezért úgy döntöttünk, külföldön próbálunk szerencsét.

Először hajón való pincérkedésen gondolkoztunk, hát felkerestünk egy budapesti állásközvetítő ügynökséget. Az adott ügynökség azonnal a segítségünkre sietett, azonban nem a tervezett hajós munkával, hanem egy ciprusi, ötcsillagos hotelláncnál kínált állással – egy pár lévén nekünk fontos volt, hogy együtt dolgozzunk, és ez csak így volt biztosítható.

Nagy segítségünkre volt a hotel vezetősége, én a hotel egyik bárjában kaptam munkát, a párom pedig a hotel éttermeinek egyikében, így csupán egy emelet választ el bennünket. Ezenkívül szállást kaptunk, amíg sikerült megoldanunk a lakhatást, nagyon befogadóak és segítőkészek voltak.

Viszonylag könnyen találtunk lakást, az árak megegyeznek az otthoniakkal, a körülmények azonban sokkal kedvezőbbek, gondolok itt arra, hogy minden lakásnak van medencéje; a lakások, a lakóparkok újszerűek, csendesek, karbantartottak.

1458665695937

„Hej, ráérünk arra még”

A ciprusi közösségekben a mediterrán mentalitás dominál, a bankok például fél tízkor nyitnak, délben egy és két óra között van egy egyórás ebédszünet, majd három órakor zárnak. Mindenki nagyon nyugodt, lassú, nem sietik el a dolgokat, „siga-siga”, ahogy ők mondják; ráadásul több munkaszüneti napjuk van, mint három más európai országnak egybevéve .

A helyi kollégáinkon is észrevehető, hogy minden alkalmat megragadnak a henyélésre, a szünetekre.

A számlák háromhavonta jönnek, de a háromhavi számlánk megközelítőleg annyi, mint otthon az egyhavi szokott lenni. A fizetés az otthoni többszöröse, akárcsak Angliában és bárhol máshol, de már a minimálbér is az otthoni háromszorosa.

Az élelem drágább, de mivel vendéglátásban helyezkedtünk el, a reggelink, az ebédünk és a vacsoránk is biztosítva van.

A vendéglátást mint munkát a hazai körülményekhez viszonyítva el kell mondanom, mi napi nyolc órát – és tényleg csak nyolcat, sosem többet – dolgozunk, kötelező félórás szünettel. A túlórázás egyáltalán nem jellemző. Bejelentett munkaidővel dolgozunk, mindenféle járulékokat fizetnek utánunk.

Boldogok vagyunk itt

Székely emberként tanulhatnánk a ciprusiak nyugodtságából, életvidámságából, a „nem sietünk sehová, későn érünk, és elfelejtünk meghalni” életstílusból. Hogy ők mit tanulhatnának tőlünk? Munkaszeretetet, felelősségtudatot, problémamegoldó készséget, rugalmasságot.

Azt, hogy mikor költözünk majd haza, még nem tudom. Ezek egyelőre távoli dolgok. Vannak terveink, boldogok vagyunk itt, otthont és reményt kaptunk. Süt a nap, imádjuk a tengert, az élővilágát. Sokat búvárkodunk, sosem unatkozunk. Kicsit magunkba szívtunk a mediterrán mentalitásból.

2 COMMENTS

1. Kedves székely ember,
    melyik városban éltek? Hamarosan én is ott leszek, jó lenne magyarokkal találkozni, beszélgetni. Férjem szintén szeredai, még az is lehet hogy ismeritek egymást 🙂
    Mi is nagyon szeretjük a mediterrán országokat. Kívánunk nektek további jó “nyaralást” és ha írsz egy elérhetőséget, akár el is beszélgethetnénk egy kávé mellett.
    Üdvözlettel: Nora

2. Sziasztok szekelyeke
    Csikszeredaban elo 35 eves szekely ember vagyok,sok ev elektronika es villanyszereloi szakmai tapasztalattal barmilyen elektronikai munkat elvegzek ,alapfokon tudok angolul amit irnak megertem igaz meg folyekonyan nem tudok valaszolni ra de igyekeszem,jelenleg magan valalkozokent dolgozom de sajnos nem igazan eri meg itt mar fokent ha magyarnak szulettel ,regota keresek megbizhato szakmai munkat kulfoldon,csak sajnos egy ojan ember vagyok aki nem meri bevalalni azt hogy idegenbe elutazzak a lehetetlenbe , csakis akkor mennek ha volna ott valaki aki biztosra tudna egy biztos munkahelyet nekem,p.l. szallodai karbantarto,vagy halozati villanyszerelo,biztonsagi rendszer szerelo kamerak stb.
    Nagyon megkerlek titeket ha tudtok ijent irjatok e-mailt az :
    electronicservices2015@yahoo.com e-mail cimre
    nagyonn szepen koszontem
    es sok sikert kivanok nektek